П’ятнашки

Усім відома гра “15”. Ось її правила. У прямокутній коробочці знаходяться 15 фішок, на яких написані числа від 1 до 15. Розмір коробочки – 4×4, таким чином у коробочці є одна порожня комірка. На початку гри фішки перемішані. Завдання гравця полягає в тому, щоб, не виймаючи фішки з коробочки, вибудувати фішки в правильному порядку.

Будильник

Після того як користувач задасть повідомлення, час і зробить клацання на кнопці ОК, вікно програми зникає з екрана (згортається). У встановлений час вікно Будильник з’являється на екрані. Відмінною особливістю програми є  те, що значок, який позначає працюючу програму (коли вікно згорнуто), відображається не в панелі завдань, а в системній області панелі завдань (System Tray). Під …

Календар

Програма Календар виводить зображення календаря на поточний місяць. Є можливість задати святкові дні. Демонструє виведення графіки на поверхню форми, роботу з функціями маніпулювання датами. Як видно, заголовок вікна під час роботи програми не відображається (значення властивості Borderstyle дорівнює bsNone), проте користувач усе-таки може перемістити вікно, “захопивши” мишею сам календар. Безпосереднє переміщення календаря (вікна програми) виконує …

Чистка диску

Програма Очищення диска видаляє непотрібні, створені в процесі компіляції проєктів C++Builder, файли obj, tds, і резервні копії (~bpr, ~dfm, ~h, ~cpp) із зазначеного користувачем каталогу і всіх його підкаталогів. Для вибору каталогу (папки) використовується стандартне вікно Огляд папок. Код написання програми

Екзаменатор

Компонент XMLDocument забезпечує читання з XML-файла: запитань, альтернативних відповідей та іншої інформації. Запитання і результат тестування, відображаються в полі компонента Label1. Компоненти RadioButton1, RadioButton2 і RadioButton3 використовуються для відображення варіантів відповіді. Під час час роботи програми компонент RadioButton4 використовується для скидання перемикачів вибору відповіді перед виведенням чергового запитання. Код написання програми

Збери картинку

Гра “Збери картинку” – аналог гри “15”, але, на відміну від останньої, на фішках намальовані не цифри, а фрагменти картинки. Завдання гравця – розташувати фішки в правильному порядку. Гра закінчується, коли картинка буде зібрана Програма завантажує картинку з файлу формату BMP, ім’я якого вказано в командному рядку запуску програми, або з файлу, який знаходиться в …

Парні картинки

Гра Парні картинки розвиває увагу. Ось її правила. Ігрове поле розділене на клітинки, за кожною з яких прихована картинка. Картинки парні, тобто на ігровому полі є дві клітинки, в яких знаходяться однакові картинки. На початку гри всі клітинки “закриті”. Клацання лівою кнопкою миші “відкриває” клітинку, у клітинці з’являється картинка. Тепер треба знайти клітинку, в якій …

Video Player

Програма Video Player відповідно, дає змогу переглянути відеоролик форматів AVI або MPG. Вибір кліпа здійснюється в стандартному вікні Відкрити файл, яке стає доступним у результаті клацання на кнопці Eject (speedButton1). Кнопка speedButton2 використовується як для активізації процесу відтворення, так і для його призупинення. Картинки для кнопки завантажуються з ресурсу програми. Слід звернути увагу на те, …